Převod modelů do Unreal Engine s Datasmith
Datasmith je soubor nástrojů a pluginů pro import scén a assetů z průmyslově a designově orientovaných aplikací do Unreal Engine.
Tato stránka poskytuje jednoduchý návod pro export assetů z vybraných softwaru do formátu kompatibilního s Datasmith. Použitím Datasmith je dosahováno minimalizace nákladů spojených s importem assetů do Unreal Engine, v němž aplikace vyvíjíme.
Podporované softwary - kliknutím přeskočíte na daný software
Postup pro jednotlivé softwary
Autodesk Inventor
V Autodesk Inventor ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Formáty .ipt
i .iam
jsou nativně podporovány v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
Autodesk 3ds Max / Design
V případě Autodesk 3ds Max je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu AUTODESK 3DS MAX EXPORTER dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin pro vaši verzi softwaru 3ds Max a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
Autodesk Revit
V případě Autodesk Revit je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu AUTODESK REVIT EXPORTER dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin pro vaši verzi softwaru Revit a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
Autodesk VRED
V Autodesk VRED ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Formáty .fbx
je nativně podporován v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
Autodesk AutoCad
V Autodesk AutoCad ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Formáty .dwg
a .dxf
jsou nativně podporovány v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
Autodesk Alias
V Autodesk Alias ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Formáty by měly být nativně podporovány v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
SketchUp
V případě SketchUp Pro je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu SKETCHUP PRO EXPORTER dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin pro vaši verzi softwaru SketchUp Pro a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
Rhino3D
V případě Rhino3D je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu RHINO EXPORTER dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin pro vaši verzi softwaru Rhino3D a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
DS SolidWorks
V případě SolidWorks je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu SOLIDWORKS EXPORTER dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin pro vaši verzi softwaru SolidWorks a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
DS CATIA
V CATIA ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Formáty níže by měly být nativně podporovány v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
CATIA V4
CATIA 3D XML
DS DELTAGEN
V DS DELTAGEN ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Formáty .fbx
je nativně podporován v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
Cinema 4D
V Cinema 4D ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Formát .c4d
je nativně podporován v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
Creo
V Creo CAD ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Formáty níže by měly být nativně podporovány v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
Siemens NX (Unigraphics)
V Siemens NX (dříve Unigraphics) ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Formáty by měly být nativně podporovány v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
Siemens Solid Edge
V Siemens Solid Edge ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Formáty by měly být nativně podporovány v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
FORM•Z (Pro / jr / Student)
V případě FORM•Z je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu FORM•Z EXPORTER dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin pro vaši verzi softwaru FORM•Z a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
Allplan
V případě ALLPLAN je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu ALLPLAN dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin pro vaši verzi softwaru ALLPLAN a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
Modo
V případě Modo je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu MODO dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin pro vaši verzi softwaru ALLPLAN a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
Graphisoft Archicad
V případě Archicad je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu GRAPHISOFT ARCHICAD EXPORTER dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin pro vaši verzi softwaru Archicad a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
IFC
V případě IFC (Industry Foundation Classes) ukládejte soubory tak, jak jste zvyklí. Výstupní formáty jsou nativně podporovány v rámci importu do Unreal Engine prostřednictvím nástrojů Datasmith.
iTwin Platform
V případě iTwin je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu ITWIN FOR UNREAL dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
Common Database (CDB) standard
V případě Common Database (CDB) standardu je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu CDB DATASMITH EXPORTER dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
OpenFlight format
V případě OpenFlight formátu je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu OPENFLIGHT TO UNREAL dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
CET (Configura)
V případě CET je nejefektivnějším způsobem exportu dat prostřednictvím pluginu CET EXPORTER dostupného na adrese https://www.unrealengine.com/en-US/datasmith/plugins.
Stáhněte ze stránky plugin a posléze vaši scénu skrze plugin vyexportujte.
Další podporované formáty importu
Následující tabulka zahrnuje seznam koncovek a softwarů umožňujících export dalších podporovaných formátů soboru.
Přípona | Typ | |
---|---|---|
.sab | 3D ACIS Model | |
.sat | ||
.xml | AP242 XML Step Files, XPDM files | |
.udatasmith | DataSmith | |
.directlink | DirectLink Stream | |
.hsf | HOOPS Stream | |
.prc | ||
.iges | IGES | |
.igs | ||
.jt | JT Open | |
.xmt | Parasolid | |
.xmt_txt | ||
.x_b (binary) | ||
.x_t (text) | ||
.plmxml | PLMXML | |
.xml | ||
.step | Step | |
.stp | ||
.stpz | ||
.stpx | Step/XML | |
.stpxz |
Import do Unreal Engine
Zkoušku importu do Unreal Engine dělat nemusíte. V případě problému s importem se Vám ozveme a společně nalezneme řešení. Přesto, chcete-li se na vzhled vašeho datasmith kompatibilního modelu v Unreal Engine podívat, provedete to následovně:
Povolení pluginů v Unreal Engine
V nabídce Edit
→ Plugins
libovolného Unreal Engine projektu vyhledáme spojení "Datasmith" a ujístíme se, že Datasmith pluginy jsou aktivovány.
Přehled Datasmith pluginů v Unreal Engine
- Datasmith C4D Importer = plugin pro podporu Cinema4D aplikací do Unreal Engine
- Datasmith CAD Importer = kolekce nástrojů pro práci s CAD soubory
- Datasmith FBX Importer = plugin pro podporu importu .fbx souborů ze softwarů DeltaGen a VRED
- Datasmith Importer = plugin pro import datasmith souborů
- Datasmith Content = plugin obsahující obsah pro Datasmith Importer
Jestliže jsem některý z pluginů aktivovali, je nutné pro projevení změny Unreal Engine restartovat.
Import modelu prostřednitvím Datasmith
Import souborů prostřednictvím nástrojů Datasmith, v předchozím kroku povolenými skrze pluginy, se provede následovně prostřednictvím nabídky Quickly Add
→ Datasmith
.
V následujícím kroku se zvolí soubory k importu. Lze volit současně i více souborů. Po potvrzení vyskočí možnosti vlastnosti importu, viz:
Nabídku možností importu můžete beze změny odsouhlasit. Vámi zvolené modely se tím automaticky naimportují a vloží do scény na pozici XYZ = {0,0,0}. Ve scéně si lze modely již libovolně prohlížet a hrát s nimi.